Історія, що навчає бізнесу: здобувачі освіти коледжу відвідали Музей грошей НБУ 🏛️💰
18 грудня 2025 року здобувачі освіти груп ГР-16, ГР-17 ОПП Готельно-ресторанна справа прослухали лекцію на тему «Історії успіху: українські меценатиXIX століття» в Музеї грошей Національного банку України.
Захід став важливою практичною частиною вивчення стратегій управління прибутком підприємств.
Лекція була присвячена видатним постатям української історії – Григорію Гладинюку, родинамСимиренків, Терещенків та Андрею Шептицькому. Проте фокус зустрічі був не лише біографічним, а й економічним: як успішні підприємці минулого перетворили свої прибутки на національний капітал.
Для майбутніх фахівців це стало наочною ілюстрацією того, що розподіл прибутку підприємства –це не лише реінвестування у виробництво чи споживання, а й потужний інструмент впливу на розвиток суспільства.
Керівник Музею грошей, Денис ТОЛОЧКО, розповів про історії успіху українських підприємців:
Григорій Гладинюк: приклад того, як колишній селянин, ставши готельним магнатом, спрямовував значну частку прибутку на будівництво лікарень та підтримку освіти;
Родина Симиренків: фундатори цукрової промисловості, які 10 частину доходів спрямовували на підтримку української культури, перетворили свої підприємства на осередки соціального прогресу іфінансували видання «Кобзаря» Тараса Шевченка;
Родина Терещенків – зробили величезний внесок у розвиток культури, освіти та медицини, збудувавши музеї, лікарні, навчальні заклади; інвестували в ці проєкти 80% прибутку;
Андрей Шептицький: продемонстрував модель системного меценатства, інвестуючи у розвиток кооперації, медицини та мистецтва, що фактично було прообразом сучасного соціального підприємництва.
Участь у лекції допомогла студентам глибше зрозуміти сучасну концепцію корпоративної соціальної відповідальності (КСВ). Викладач Ірина МУЗИЧКОзазначила, що вивчення досвіду українських меценатів доповнює теоретичні знання здобувачів про напрямки розподілу чистого прибутку.
Здобувачі освіти переконались, що прибуток – це:
Візит до Музею грошей НБУ підтвердив, що вивчення економічних дисциплін стає набагато ефективнішим, коли воно підкріплене історичними прикладами та міждисциплінарними зв’язками.





