Відкрите заняття з дисципліни «Фізична і колоїдна хімія» на тему «Добування стійких пін та емульсій» у групах ХТ-12, ХТ-12(11)
20 грудня 2024 р. Єрмоленко Оксана Олександрівна провела відкрите заняття з дисципліни «Харчова хімія», розділ «Фізична і колоїдна хімія» у групах ХТ-12, ХТ-12(11).
Присутні: Ілляшенко Л. О., Смирнова Г. М., Левицька М. В., Казімірова М. В.
Тема стійких пін та емульсій є важливою для сучасних харчових технологій і харчової промисловості, медицини, екології, будівництва, сільського господарства і т.д. Знання механізмів утворення і стабілізації пін та емульсій необхідні для розробки нових рецептур, продукції та технологічних процесів. Саме тому метою заняття було: сформувати практичні вміння та навички у здобувачів освіти з отримання емульсій та пін, добору емульгаторів, визначення типів емульсій. Формувати метапредметні компетенції, розвивати комунікативну, інформаційну компетентність, а також виховувати інтерес до вивчення дисципліни, дбайливе ставлення до природи, ціннісні установки, сприяти формуванню професійних нахилів що до майбутньої професії.
Заняття було структуровано в три ключові частини:
Теоретичний блок:
Було проведено актуалізацію опорних знань по основним поняттям, що стосуються пін та емульсій, зокрема механізми їх утворення та фактори, які впливають на їх стійкість. Було відмічено роль поверхнево-активних речовин (ПАР) та стабілізаторів у процесах емульгування і піноутворення.
Демонстрація і захист кейсів здобувачами освіти:
Здобувачі освіти активно брали участь в дискусіях, відповідали на запитання та висловлювали свої припущення щодо проблематики кейсів. Це сприяло розвитку їхнього аналітичного, критичного мислення та навичок дослідницької і командної роботи.
Практична частина:
У практичній частині здобувачі освіти мали змогу побачити наочно, як відбувається утворення піна та емульсії, а також які фактори забезпечують їх стійкість. Експерименти були підготовлені й супроводжувалися детальними поясненнями викладача. Особливі інтереси викликали демонстрацію з використанням різних стабілізаторів і спостерігали за їх впливом на структуру систем.
Заняття відповідає сучасним вимогам до викладання, демонструє інноваційний підхід та ефективно поєднує теорію з практикою. Було закцентовано увагу на взаємозв’язках теми з іншими дисциплінами, наприклад, з біологією, медициною, технологією харчових продуктів та фармацевтикою. Це допоможе здобувачам освіти усвідомити більші можливості застосування отриманих знань.
Викладачка показала високий рівень володіння матеріалом та педагогічну майстерність, що забезпечило активну роботу здобувачів освіти та їх цікавість темою.
Заняття було відзначене використанням сучасних освітніх технологій — мультимедійних презентацій, відеодемонстрацій та інтерактивних завдань. Це допомогло підвищити інтерес здобувачів освіти до теми та зробити навчальний процес більш динамічним і наочним.
Заняття отримало схвальні відгуки як від здобувачів освіти, так і від колег-викладачів, які відзначили тісний зв‘язок лабораторного заняття з практичною діяльністю, що сприяє глибокому засвоєнню матеріалу та розвитку професійних компетенцій здобувачів освіти. Використання експериментів, ментальних карт, інтерактивних методів навчання та сучасних технологій дозволило зробити заняття не лише інформативним, а й захопливим для всіх учасників освітнього процесу.
Такі заняття підвищують мотивацію здобувачів освіти до навчання та показують, як теоретичні знання застосовуються в реальних виробничих та наукових процесах. Це особливо важливо для майбутніх фахівців у галузі харчових технологій, де робота з пінними та емульсійними системами є невід’ємною складовою професійної діяльності.