Відокремлений структурний підрозділ

Здобувачі освіти ознайомилися з роботою Служби у справах дітей

«Найкращий спосіб зробити дітей хорошими – це зробити їх щасливими» – цей вислів Оскара Уайльда чи не найточніше відображає основне кредо діяльності установ та закладів, які захищають інтереси дітей. Саме про них йшлося і під час чергової гостьової лекції “Діяльність Служби у справах дітей Чернігівської облдержадміністрації”, організованої викладачем Дмитром Казіміровим 6 грудня 2024 р. для здобувачів освіти спеціальності 231 Соціальна робота.

Зі студентами групи СР-12 спілкувалася заступник начальника Служби ‒ начальник відділу соціального захисту та профілактичної роботи Наталія РУДЕНОК.

Вона розповіла про категорії дітей, з якими працює Служба, як визначаються поняття “діти-сироти”, “діти, позбавлені батьківського піклування”, “діти, які перебувають у складних життєвих обставинах”, “діти, які постраждали внаслідок воєн та збройних конфліктів”. Пані Наталія окреслила напрямки діяльності Служби щодо захисту майнових та житлових прав дітей, розвиток сімейних форм виховання та підстави, за якими дитині надається той чи інший статус у випадку відсутності батьків чи невиконання ними своїх обов’язків.

Основний пріоритет в роботі фахівців Служби та їхніх колег, – дитина має зростати в сім’ї або формах, наближених до сімейного піклування. Якщо це неможливо в біологічній сім’ї, пропонуються альтернативні форми сімейного виховання, зокрема – усиновлення, опіка, патронат, прийомна сім’я або дитячий будинок сімейного типу (ДБСТ). На кінець 2024 р. в області діє 171 прийомна сім’я та 31 ДБСТ.

Наталія Руденок розповіла про діяльність центрів соціально-психологічної реабілітації, до яких направляють дітей з неблагополучних родин, якщо є небезпека їхньому здоров’ю та життю. Спеціалісти Служби опікуються дітьми, які перебувають в інтернатних закладах, беруть участь у розгляді відповідних справ у судах, щоб прийняті рішення були ухвалені саме на користь дитини.

Дякуємо керівникам та спеціалістам Служби у справах дітей за цікаву лекцію та практичний досвід, важливий для підготовки фахівців соціальної сфери.